fredag 15 mars 2013

Politik och media

Jag under 40 år i politiken inre fikat eller ätit lunch med en journalist. I Stockholm och i Almedalen verkar det inte riktigt vara så. Däremot slog det mig idag efter det att Mats Svegfors bett mig och vår lokala radiochef att sammanstråla vid frukost, att någon gång i livet skulle väl ändå lokala media och ledande politiker kunna träffas för att klaragöra varandras roller, klara ut missförstånd etc!

Sverigemöte. Kallt som bara den i Karlstad. Minus 20 grader. Gjorde vad jag skulle men inte mer. Utvärderingen av det seminarium jag medverkade på fick bara betyg 3. Jag fick kritik för att jag pratade för fort och skröt lite om Växjö. Men också en del glada tillrop. Tobias Billström är duktig. Fick en hel del frågor från media efteråt. Tror att jag hanterade detta bra.

Efter lunchen kom Anders Borg som möttes med ovationer som om han var den nya påven. Som vanligt lysande. Skall i slutet på dagen på ett kommunalrådsseminarium och lyssna mera på Anders Borg. Och det gör jag gärna.

Karlstad 20130315