onsdag 17 april 2013

Äntligen lite värme

Gick innan kvällspasset runt båda sjöarna. Kan inte påminna mig att isen gått upp så sent någon gång. Kvällen på PM&vänner med Dynacon som firade tre år. Bra föredrag, god mat och dryck och många trevliga personer. Ledningstrojkan från Martinssons i Skellefteå var också på plats. De är kommunens gäster idag. Och Skellefteå slog Luleå. Och sossarna virrar till det om Mustafa. Och Löfvén ägnar sig åt sin favoritsysselsättning. Att tiga. Det påstås i DN att 75% av alla muslimer är sossar. Hur man nu kan veta det. Är det patriarket som lockar? Ser nu USA:s flagga hissas utanför kommunhuset. Vi har väl besök. Och jag skall snart iväg till Stockholm på SKL och en del annat. Innan dess skall jag ta emot ett pris för kommunens räkning från fastighetsägarna. Eftersom det är positivt så räknar jag inte med att media bevakar detta.

Och nästa vecka kommer näringslivsrankingen. En av de viktigaste rankingarna. Får säkert uttala mig och det går dåligt! Annars inte. Åker för ovanlighetens skull tåg till kungliga huvudstaten idag. Det passade bättre med de tider jag har. Och nu kommer EU:s fina flagga upp tillsammans med två svenska flaggor och Växjös egen flagga. Vågade inte beordra Union Jack på halv stång idag med anledning av baronessans begravning. Thatchers var också den som skapade New Labour. Och som en gång för alla tvingade Labour att göra sig av med extremvänstern. Filmen om Margret Thatcher som kom förra året var en riktig höjdare.

Bo Frank
Växjö 20130417