fredag 26 april 2013

Fredag

Har gjort 75 arbetstimmar denna vecka på fem dagar. Jo, det är sant. Turbulent vecka. Hade dessvärre lovat bort mig till Oslo i tisdags då alliansen föll tungt i fullmäktige. Hade nog inte påverkat det med min närvaro. Men det blir alltid oroligt i leden när jag är borta. Fast jag anser att det skall fungera oavsett. Laget måste fungera. Men det vore svårt för Öster om målvakten bestämde sig för att inte ta ett enda skott på mål samtidigt som lagledningen förvägrades rätten att byta ut målvakten. Så vår stora internationella konferens. Stor framgång. Julia, Johanna och Evelina som hållit i trådarna skall ha bra beröm för detta. Och Maria Wetterstrand. Hon gjorde det bra, men självfallet inte helt gratis. Och så en massa möten som jag fick springa till mellan varven. Gjorde själv tre anföranden på konferensen. Och Växjö behöll sin styrelseplats i borgmästarkonventet med det näst högsta röstetalet. Galamiddagen på konserthuset var enkel, god och snål. Tre rätters. En redig Kronobergare till förrätten. Och vin till varmrätten. Och sedan fick folk köpa avec och allt annat. Sådant existerar inte i andra länder. Och bra drag på dansgolvet till Zebrakings. Dessförinnan Raise The Roof. Hemma för sent.

På jobbet strax innan sju. Rödögd. Budgetberedning hela dagen. Alliansen har enats om hur vi vill arbeta med budgeten. Invit till sossarna om samarbete för budget 2014. Och samarbete. Inte att någon part dikterar villkoren. Annars kan lika gärna slumpen i form av tre mandat i fullmäktige få fälla utslaget. Om vi går in i gemensamma budgetsamtal avgörs i nästa vecka. Inte många kvar närt jag gick hem från kommunhuset i kväll, fredag. Gick halv fem. Glömde några handlingar och var tvungen att gå tillbaka. Sittande en timme till.

Inte en enda respons på Radions seans på Palladium igår. Mer än att sossarna uppmanat ungdomar att gå dit och dissas mig. Fast det hade radion redan tänkt på som hade förbeställt ett antal ungdomar som skulle vara kritiska. Och det är så man riggar publik nuförtiden. Fast i TV-sofforna i Stockholm brukar man för balansens skulle i alla fall rigga några som håller med. Jag kan inte klaga på något egentligen mer än att inte folk upplyses om hur upplägget är. Tydligen berör jag inte folk eller är det något annat. Knappt en människa i salongen. Och trots research så missade man kanske att jag sagt inför denna ”utfrågning” att jag avgår om alliansen förlorar nästa val. De bad mig att inte berätta detta innan utfrågningen. Och JAG är ordhålligt. Så nu bjuder jag på detta!!! Men det kom som sagt inte upp.

En annan trist bisak kring denna övning är att jag inte kommer at skriva på min s k blogg vad jag har för planer när det gäller möten, var jag skall vara etc.   Försöker man seriöst förklara hur verkligheten ser ut för en politiker när det gäller ”rättshaverister och stollar” så tenderar detta att trigga igång fler av samma skrot och korn.  Jag borde inte varit ärlig och svarat på frågor kring detta.

Hörde Björn Ericsson på P1 ikväll kommentera att två ledare i Djurgården slutat. Det är inte straffbart att säga till någon att han eller hon vet var barnen går på dagis eller att man vet var man bor.

Bo Frank
Växjö 20130426