onsdag 3 april 2013

Heja Suzanne

Suzanne Frank har länets klart tuffaste ordförandeuppdrag alla kategorier. När Suzanne och politikerna i fullt samförstånd vill ha en ny ledare kan naturligtvis ingen bedöma detta bättre än de som fatta beslutet. Jag skulle inte klarat Suzannes uppdrag i tre månader! Värre än att leda ett universitet eller en dramateater. Gott om folk som i kraft av sina vita rockar tror sig kunna veta allt. Och som alltid får massmedias öra. Alla som kan svensk förvaltning vet att det är i princip är ett omöjligt uppdrag att vara ordf i en landstingsstyrelse. Och dessutom att vara extra påpassad för att man är kvinna.

Jag tänker skriva mycket om hur personer inom svensk förvaltning utnyttjar sitt förtroendekapital för att motarbeta demokratin när jag trappar ner på politiken om 20 år eller så! Detta fenomen skrivs det ingenting om idag eller forskar kring därför att media alltid har som utgångspunkt att politiken alltid har fel och den s k professionen alltid har rätt. Detta är så stort så att det i princip kan utbildas en helt ny forskningsinriktning. Jag vet att jag har helt rätt i detta!

F ö så är jag väl den förste moderaten som vill ha extra skatt på socker!

Bo Frank
Växjö 20130403