onsdag 24 april 2013

Jaha!

Så gick fastighetsförsäljningen åt skogen. Såväl den som svek sitt parti och sd röstatade för detta så sent som i juni i förra året då alliansens budget röstades igenom. Och sossarna gör samma sak när man själv har makten. I fortsättningen kommer inte sd och en avhoppare kunna avgöra viktiga frågor. Hade inte själv kunnat påverka detta genom min närvaro. Och sossarna får nog vara lite mer ödmjuka när de anklagar alliansen för att förhandla med sd. Men nu har ju Lotta bett om ursäkt för denna ogrundade insinuation. Och jag är ju minst av allt långsint. Och jag undrar hur sossarna känner det egentligen? Och ärligt talat. Jag undrar faktiskt om jag skulle tagit hjälp av sd och en avhoppad socialdemokrat? Inte helt säker på det.

Var i Stockholm, Oslo och Köpenhamn igår. Pratade för norska kommunförbundet i Oslo. 19 timmars åkande på en dag för att prata i tre kvart. Jag är för snäll som åtar mig för mycket. La mig 02.00 i natt och gick runt sjön vid 7-tiden idag på morgonen. Sitter nu med vår stora konferens i 3 dagar och 3 kvällar. Och en massa annat vid sidan om. Hinner inte skriva mer.

Glad för företagsrankingen. Glad för att Växjö sammantaget toppa alla rankingar! Är åtminstone lite delaktig i detta. Och går något åt skogen någonstans så är jag ju helt ansvarig. Men sällan när något är jättebra. Får inte riktigt ihop detta!?


Bo Frank
Växjö 20130424