tisdag 18 juni 2013

Min fru har rest till Mölle, till Mölle by the sea

Inte sant men dock till Lund. Igår. Och jag hade full dag. Mängder av möten. Lunch med betongföretagen. Styrelsemöte med flyget. Interna möten. Möte med moderaterna på kvällen. Vandrade sent en runda i staden. Gjorde min ensammat sent, kalvlever. Och hustrun inte hemma. Tomt, tomt.

Idag. Sitter på fullmäktige och summerar dagen. Hade de vanliga tisdagsbestyren med gruppmöten. AU. Har aldrig tidigare denna mandatperiod ägnat över en timme åt et ärende. Lördagsbiljetten. Som består i alla fall året ut. Lunch med Jenny Rungegård och Per Schöldberg. Vi måste ge mer draghjälp åt att stärka citys attraktionskraft.

Nu på ett händelsefattigt fullmäktige. Och media spekulerar om hur det går i morgon då vi skall fatta beslut om budgeten. Kanske blir vi klara till fem idag? I så fall går jag en runda. Tror jag. Eller umgås med sonen!? Kanske förbereder någon liten stolpe för morgondagens budgetdebatt!

Vädret håller i sig! Mitt tips är klara vid 22-tiden i morgon.  Det blir en kall öl oavsett hur det går i morgon när vi är klara!

Bo Frank
Växjö 20130618