tisdag 11 juni 2013

Tiden rinner iväg!

Härligt att komma till sin gamla skola på årets studentdag. Lite sega förehandlingar men sammataget trevligt att träffa studenter från olika årgångar. Tillhörde dock de yngsta. Min årgång samlade bara drygt 20 studenter. Intressant att se hur karaktärsdragen finns kvar i ett fodral som blivit lite mer skamfilat. Dock lite utdöendevarning på denna klubb, precis som emigrantinstitutets vänner. Förändring eller avveckling!? Det är bara det som gäller. Det bästa inslaget på kvällen var utdelningen av stipendium till en begåvad student, Anna Wikell. Som berättade att hon skulle bli cancerforskare. Anna spelade och sjöng också enastående.

Några tappra avslutade kvällen på Bishops.

Söndagspromenad runt sjön. En del säger att de kan ställa klockan efter mig. Själv har jag inte haft klocka sedan 1973. Aldrig någonsin. Tappade mitt Certinaur samma år som jag gick ut! Och är aldrig sen. Snarare före, i många avseenden. Och efter i några. Detta utvecklar jag inte närmre.

Lunch hemma för gatubarn från Paraguay. 

Ner till Blekinge för att installera son och flickvän i huset. Klippte gräs och visade hur potatisen skall kupas och hur grusgångarna skall fixas. Mm, mm etc.

Upp till Växjö igen.  Åt framför TV:n.  På agenda sossarnas och vår partisekerterare. Det kändes förutsägbart så TV:n stängdes av. Det känns på avstånd som om det inte händer något i rikspolitiklen. Mer än att det går bra för Sverige. Och att det blir ett av regeringens trumfkort inför valet. Men det gäller att också förmedla känslan av att det kommer att gå bättre för den minoritet som idag står utanför arbetsmarknaden. Och att det inte funkar att gå tillbaka till bidragslinjen!

Försjönk i Stolpes värld igen innan sömnen tog överhand. Det kändes konstigt att bara ha skummat SvD.  Häxjakten på centerledaren fortsätter.

 Inte en enda minut på jobbet på söndagen!

Glad att vara tillbaka på jobbet. Skulle jag ha någon identitet utan det? Skulle jag ens känna igen mig själv i spegeln. Kommunalrådsgenomgång av diverse knepiga ärenden. En snabb tur till Kungsmad för att ge en skattjakspatrull poäng nog att vinna!  Beredning och på flygplatsen och en synnerligen god lunch på cafeterian därute. Att rekommendera. I eftermiddag interna möten och ikväll avtackning av några studenter. Tiden rinner iväg. Hinner inte det jag borde.

Växjö 20130610


Bo Frank