måndag 24 juni 2013

Till Bryssel

Lagade god middag till familjen igår kväll. Kom upp från Blekinge tidigt. Hann slå gräset. Och gjorde ett jäkla dumt lyft och fick lite ryggskott! Avslutade kvällen med att se om Sova med fiende. Halvbra film med Julia Roberts. Gillar hennes krokodilmun!

Sitter nu på flyget till Bryssel. Avnjuter en öl. Härlig tågresa med mängder av läsning. SvD, Grönköpings veckoblad, Time, Fokus och Göteborgsposten. Läste också igenom mina stolpar till mina tal så jag kan memorera detta.

Träffade Tommy Svensson med fru på Kastrup. Han skulle till San Fransisco och spela in en film om VM 94. Ravelli, Brolin och några till skulle ansluta. Träffade också andra känningar från Växjö. Tåget från Växjö var kallt och försenat. Vårt trevliga Biskopspar var med och skulle till biskopsmöte på Lofoten. Härligt, men låter lite kallt.

Kastrup flygplast är som att bli rånad. Måste stå för halva Danmarks BNP. Lite rädd för ladningen i Bryssel. Det skall vara 19 sekundmeter. Och i morgon regn o kallt. Och jag måste promenera en del och har inget varmt med mig.

Faktiskt lite spänd för det jag skall köra i morgon. Två framträdanden. Ett inför kommissonen och ett i Parlamentet. Barrosso ser lurig ut och om Arnold Schvartzenegger har jag inga förutfattade meningar. Har med mig en röd Växjöslips till honom. Och en inbjudan att komma och prata ( utan arvode ). Jag märker genast om en person är distanserad och frånvarande eller ej! Och skall förmedla intrycken.

Min slutsats efter att ha läst tidningarna idag. Sverige saknar partiskiljande stora frågor. Det är en jävlas massagnäll och kverulans om småsaker. Jag kan knappt inte skilja alliansen från sossarna. V och mp är friska med en massa utopiska förslag. Och sd har inget egentligen att komma med. Det går inte att bygga en politik på att bara var emot flyktingar och vilja ta Sverige tillbaka till sossarnas 50-tal då mor var rar och far ror!

I  Bryssel ikväll? Får se om min rygg klarar landningen! Skall se om jag hittar första träffpunkten i morgon. Ett café där vi skall ha briefing i morgon. Vi som skall tala och företräda Energy Cities och Europas borgmästare. Ikväll går jag och hustrun på vårt ”vanliga” ställe nära Luxemburgtorget där vi alltid bor. En liten Brysselsk kvarterskrog. Som dock inte har Moule Frites!
I luften under landning i Bryssel!


Bo Frank 20130623