fredag 12 juli 2013

BBC, igen!

Det var svettigt. Ägnade två och en halv timmar åt BBC idag. De hade resurser. Fyra personer åker runt tre veckor i Sverige för att göra kringreportage kring EM. Idag handlade det om Europas grönaste stad. Jag vallades runt och intervjuades på säkert 20 platser i Växjö! Och sedan har sporten mängder av folk här. Tina, som intervjuade mig jobbar annars mest med TV-soffor kring musik och nöje. De var två producenter, Tina och så en kameraman. Tina sminkade sig iderligen. Och pratade. Och la orden i min mun! De var jäkligt proffsiga. Till slut ville de att jag skulle rikta en uppmaning till
min kollega i London, Boris Johnasson. Och det gjorde jag! Får se om jag behöver skämmas för reportaget. Men jag lär nog inte få se det!



Bo Frank
Växjö 20130712Växjö 20130712