måndag 1 juli 2013

Dags att vända blad

På mina Beatleskalendrar på jobbet och hemma. I juli idag. På min spanska Beatleskalender på jobbet finns en fin konsertbild från 1965.

Sov 10 timmar i natt. Med hjälp av dunderhostmedicinen. Till jobbet. Möte Lotta som satt med SmP. Om att hon slutar som kommunalråd i Växjö nästa år och försöker komma in i riksdagen i stället. I fredags kom Lotta in till mig på rummet. Fattade genast vad hon ville berätta. Har känt på mig detta under lång tid. Trodde dock att hon skulle lämna politiken helt! Men så tunnt som det är bland sossarna tar Lotta säkert och välförtjänt plats nr två på listan. Och kul att sossarna verkar att kunna få två från Växjö i topp!

Nu får jag Åsas att tampas med i stället. Än mer. Och nu får Åsa visa upp en ny sida, mer än att vara rolig. Och det är inget fel på Åsas förstånd. Gäller bara att få till mixen av gift och glädje på ett bara sätt.

Åkte hem till en kinesisk företagare på lunch. Med en medarbetare från kommunen. Och Almi dök också upp. Mannen i fråga rökte kopiöst under hela måltiden som bestod av kinesiska delikatesser. Han rökte före och efter. Berättar inget mer. Inte mer än att måltidsdrycken bestod av Proviva blåbärsjuice och ett brännvin på 61%. Fick inblick i diverse företagsprojekt! Många kineser i Växjö. Och det verkare vara svårare att få uppehållstillstånd i Sverige ju rikare man är! Det var det Nils Fransson skulle ta tag i. Tror dock inte att detta bekymrar herr Ullenhag!

Lunchen tog tre timmar. Snörvlar framför datorn. Och vad gör jag på jobbet? Är ju ledig. Eller är jag det!

Har noterat alla rubriker om att Kamprad flyttar hem. Personen. Skulle någon del av pengarna komma med så ökar klyftorna i Sverige. Vi är väl det enda landet på jorden som ser höga inkomster som ett problem. För mig är det tvärtom. De låga inkomsterna är ett problem

Och Hägglund är helt rätt ute med maxtaxan. Väntar bara på att någon moderat punkterar detta.

Växjö 20130701


Bo Frank