söndag 21 juli 2013

Perfekt dag så här långt!

Sitter vid mitt skrivbord. Inne. Termometern visar på 28 grader ute. Vinden har i ett nafs gått från väst till öst. Hur går det till? Hittade inget på loppis. Gick som sagt milen fram och tillbaka till stan. Varmt och gott. Det gick att läsa SvD, DN och Sydsvenskan på en halvtimme idag. Kul att  Amelie Langby skriver ledare på SvD. Hon gör det så bra. Med mognad och insikt. Även om jag inte är så flyktingliberal som vad hon är. Bara flyktingpositiv!

Ensam som sagt hela dagen. Lunch bestående av en liten melon och en banan. Och bara en liten öl!

Bar ner motorn till ekan. Och mixtrade med nya kättingen och fick den på plats. Tog så en sväng på två timmar för att testa om motorn gick. Körde rakt mot väster för att det skulle bli lättare att ro om eländet la av! Men den funkade. Skulle så se fotbollen. Men TV4 behagade att inte fungera! Satte på radion och tog fram ett stycke tyg och tapetserade/klädde om tre köksstolars sittdynor. Utomhus i solen. Tyg med från Växjö. De gamla tygen var så äckliga! Smutsiga! Och Sverige spelade nog bättre fotboll än mitt hantverk! Kanske?

Badade och badade vid bryggan! I kväll vattning av landen. I torkan. Och glad som en mört är jag av att slippa de senaste fem årens gissel. Sniglarna! Skall nu skria en delvis sann berättelse som jag hört. Men jag måste ändra lite här och där. För säkerhets skull!

Och i morgon kommer äntligen min lilla fru tillbaka! Jag måste ha P1 på hela dagen för att höra någon prata. Men jag ingen pratar som hon!

Bo Frank

Blekinge 20130721