onsdag 7 augusti 2013

Härligt att börja jobba

Satt inne på fm. La in i kalendern för hösten och sammanträden nästa vår. Börjat bli fullt. Blir allt latare. Skall nu äntligen gå ner på 60-timmars vecka och varannan helg helledig. Fast det sista har redan spruckit.

Lunch hemma med hustrun. Majskolvar med smör och salt. Och lite ris och bäckfiskringar från igår. Har i em gått omkring fem timmar i södra delen av staden. Och skall ha liknande promenader under hösten i Lammhult, Braås, Rottne, Ingelstad och Gemla. Tänker promenera till alla dessa orter utom Lammhult och buss hem.

Har fått tre konferensinbjudningar att prata bara idag. Norge, Polen och Borgholm. Den sista var HSB Sydost. Tar ställning till dessa i morgon då jag lämnat min konservativa Svenska Akademikalendern på jobbet! Och så ringer Smålandsnytt och frågar mig varför gymnasieförvaltningen avskrivit sin fordran på Växjö Lakers? Hur skall jag kunna veta det??

Tänker dock ta reda på det. Och jag utgår ifrån att det skett av rationella skäl!? Annars tar det hus i h-te.

Bo Frank

Växjö 20130807