måndag 5 augusti 2013

Nu kör vi så det ryker till jul

Lämnade Blekinge i bleke. Havet låg och sov utan en krusning. 23 grader varmt i vattnet denna underbara morgon. Åkte med blandade känslor till Växjö. Hade varit lättare om det spöregnat. På jobbet lite sent, men ändå. Skönt att vara tillbaka. Och ha ett jobb att gå till. Djupt tragiskt att inte alla har det. Tänker på det ganska ofta.

Var har denna sommar tagit vägen?

Tunn ärendelista till au nästa vecka. Vi fattar då beslut om linjedragningen i Sandsbro. Det mest publika på den listan. Och folk börjar komma tillbaka till jobbet och till stan. Det märks på mejlen som börjat trilla in och på antalet telefonsamtal. Det är ingen folkstorm, men några personer är arga för gatuavstängningarna i samband med Karl-Oskar!

Väntar nu på att hustrun skall komma hem så vi kan inspektera sjöarna. Och sedan skall jag fortsätta några timmar på ett skrivprojekt som jag har tillsammans med min syster! Det kan faktiskt bli något av det! Passar min natur att sno ihop en liten historia ganska snabbt. Och kreativiteten flödar bara jag sätter mig och börjar hamra på tangenterna!

Och i Kina bygger man en miljonstad snabbare än en gata åtgärdas i Växjö!

Växjö 20130805


Bo Frank