lördag 3 augusti 2013

Slutet nära

På semestern. Eller ledigheten. Semester utan jobb har jag inte haft på 25 år eller så! Härlig fredag. Fint väder. Trevligt att laga mat till glada gäster. Vi hade en helkväll med åtta gäster. Och SmP jämförde politikerkostnader. En frejdig politiker från Markaryd tyckte att politiken gärna får kosta om det är aktiva politiker. Men kostnaden är ju inget mått på aktivitet. Hur tänker detta snille till kollega? Jag anser att vi skall ha bar politiker med bra betalt. Idag har vi många med dåligt betalt. Och jag säger det igen. När jag slutar skall jag motionera om att min efterträdare skall ha kommunens högsta lön!

Första morgonen jag varit seg! Men vi gick milen. Och drabbades av ett bakslag. Våra sista gäster som skulle stannat några dagar blev sjuka!

Ut med båten i alldeles för grov sjö. Några timmar. Solade och badade, läste och bara hade det bra! Nu snart lite mex mat. Och Öster gjorde inte mål idag heller. Flera spelare har kommunalrådslön och presterar ingenting! Dåligt! Och, jag som är obotligt optimist. Håller Växjö på att bli en stad utan stöd för fotboll? Dåliga publiksiffor. Östers ekonomi är, om inte i fritt fall, så långt ifrån god. Att det inte skrivits om detta har sin naturliga förklaring! Skall återkomma till detta!

Varmt och skönt. Ett kvällsbad snart. Regn ikväll? Det kvittar. En sista dag här i morgon! Tankarna går till vår statsminsister. Hoppas han haft en fin sommar och är laddad till max. Jag är laddad till max. Och nu börjar snar allvaret! Skönt att börja jobba. Träffa fikagänget i kommunalrådskorridoren. Moderater, alliansvänner. Och andra trevliga politiker. Sossarna är bra. En och en. Tillsammans blir de dock destruktiva och gnälliga. Och det gör ingenting. Man vinner inte val på att utstråla negativism!

Bo Frank


Blekinge 20130803