söndag 1 september 2013

Till Öland igen

Lämnade alliansmötet i Värnamo efter frukost. Hela järnvägsområdet behöver en politisk överrock. Per Schöldberg är den som ofta ser saker vi måste ta itu med. Vi funderar på att göra som vi gjorde med Arena staden, att utse en från majoriteten och en för oppositionen. Per är given för vår del. Inte vet jag om s vill utse någon som det ser ut nu. Vi har också kommit fram till en del interna saker som vi skall jobba med.

Vi har alla fått veta att media och andra går igenom våra mobilsamtalsräkningar. Kanske föranlett av f d AMS-chefen.  Och det är varken första eller sista gången.  Tror inte det är någon i kommunen som slår den f d AMS-chefen. Kommunen har spärr för varje mobil om kostnaderna skenar. Och vi har nog alla lärt oss att stänga av roaming innan vi beträder Öresundsbron. Jag är dock inte helt snövit. Det händer att jag ringer ett och annat privatsamtal på min tjänstemobil. Ringer å andra sidan ibland jobbsamtal från mina tre privata telefonabonnemang. Gillar att ha en riktig gammeldags telefonlur vid örat. Och kan fortfarande ett antal faxnummer utantill! Och slår på tangentbordet så det hörs lång väg. Som på min gamla Facit privat!

Åkte förbi Växjö och hämtade hustrun. Till Öland. Åt lunch hos min syster. Som kan nästan allt. Och kan göra nästan allt. ”Lilla” Dixon hade blivit dubbelt så stor på en månad. Solen tittade fram när vi åt lunch utomhus. Läste SmP och DN.  Inget som direkt fångade mitt intresse.

På 60-årskalas hos goda vänner från Lund som har hus på Öland. Härlig eftermiddag och kväll. Och en del fotbillssnack. En granne satt med i Kalmar FF:s styrelse.

Tillbaka till Växjö söndag förmiddag. Va kallt det blivit! Och DN och SvD var lika tunna. I eftermiddag går vi på fotboll och det vore kul att se Öster vinna. Känner att både Öster och Lakers brukar förlora de få gånger jag är där. Och skall på Lakers första hemmamatch och givetvis när Kalmar FF kommer till stan.

Och nu skriver vi september!

Växjö 20130901

Bo Frank