torsdag 17 oktober 2013

Reinfeldt girar

Reinfeldt girar

Dagen innan partistämman girar vår partiledare. Skatterna vrids bort ur valrörerlsen. Jag tycker att Reinfeldt gör rätt. Än en gång kommer Reinfeldts kursändring att vara valvinnande. Visst, vi har världens näst högsta skatter. Teapartyrörelsen ser förmodligen inte skillnaden mellan Sverige och Nord-Korea. Men vi är lite mentalt förlamade i tron på att höga skatter är bra!

Skolan. OK med mer resurser! Men kan vi inte skänka en tanke åt hur det kan komma sig att vi idag med världens högsta skolkostnader har minst antal skoldagar och förhållandevis låga lärarlöber?
Svenska elever är lediga 187 dagar och går i skolan 178. Det är därför viktgt att vi ger bra signaler i kommunerna om hur vi arbetar.

Är övertygad om att stämman i alla avseenden kommer att gå partiledningens väg. Vi har ju den kulturen i vårt parti. Men jag hörde också den kloke Schlingman på TV idag. Han sa att det är en styrka för ett stort parti att olika åsikter kan få brytas mot varandra. Sossarna har varut bra på detta. Där finns alltifrån halvkommunister till sådana högersossar som skulle få många alliansstyren i Sverige att framstå som vänster!!!

Åkte till SKL igår. Till Stockholm. Smågrinig. Därför att alla förkylda sossar hemma har smittat mig.
Kanske lite orättvist.

Skall nu på min beredning. Torsdag morgon. Skall ta upp en del saker som inspel från Växjö. Åker så till vår stämma i Norrköping. Den kommer som sagt att vara väregisserad. Och jag har inget att klaga på. Visst! Vi har olika uppfattninar i flyktingfrågan. Önskar en vassare miljöpolitik och jag är som bekant för kvoteing av kvinnor i näringslivet. Och mer resurser till kulturen!  Är jag höger eller vänster? Den gamla skalan funkar inte riktigt. Således! Enligt min uppfattning har vi den bästa politiken i 90% av alla frågor.

När media skall kolla enigheten i partiet så är den stor. Också för att vi har tradition på det.
Människor i karriären som är ombud har inget att tjäna på att vara "sanningsvittnen".

Bo Frank
Stockholm 20131017