torsdag 14 november 2013

Bryssel igen

Bryssel igen Sover så jäkla dåligt när jag skall stiga upp tidigt. Åkte sju från Växjö. Fick sällskap till Malmö med en trevlig åkare från grannkommunen i Öster och hans förtrogne. Trevligt att prata med folk på tåg. Till Kastrup. Nästan tre timmar innan planet skulle gå. Känns som jag kan Kastrup. Läste lite haandlingar. För ovanlighetens skulle. Ingen sosse som läser detta tror mig. Skrev ett kapitel på barnboken. Och handlade nada! Rena rånet på Kastrup. Litet SAS-plan till Bryssel. Blev störtsur på planet. Beställde en öl och en macka och ville betaka kontant som vanligt. De hade ingen växel och bad mig betala med kort. Då visade sig att de ville ha en kortavgift på 18 kronor. Hade överlevt detta, men principen!! Då kom den stackars flyvärdinnan med 4 Euro av egna pengar, sa hon. Och bad mig klaga hos SAS. Det skall jag göra. Motvilligt lämnade hon sitt namn! Skall nu driva detta till sin absoluta spets med SAS och be dem skicka en stor blomma till denna vardagshjälte! Bussen till stan tog idag lika lång tid son flygresan. Sjukt! Gick direkt till mötet med SKL:s samhällsbyggnadsberedning. På mitt "vanliga tillhåll" på Square de Meus. Där finns SKL och Energie Cities. Kom försent till mötet. Bara några punkter kvar, men vi har två dagar kvar. När mötet var slut gck jag till Energy Cities och drack te och pratade skit några minuter. Så incheckning på hotell Leopold. Här märkligt nog inte bott där tidigare. Fick ett jätterum med pentry med takfönster. Helt OK! Fast varje gång jag checkar in på ett hotell saknar jag min lilla mexikanska solstråle och hennes kommentarer om det mesta. Gladare och vänligare person går inte att hitta. Jag kan dock vara som ett åskmoln ibland. Mitt humör måndag morgon är dessvärre ganska känt. Regn i Bryssel. Har nu en timme innan middag. Vi är några som skall gå en halvtimmer till restaurangen. Fixar mejl och annat. En kamrat från beredningen ringer och säger att han har köpt en flaska Chablis. Lättjan tar överhannden. Men mejlen svarar jag på innnan jag går till sängs. En del av mitt "varumärke". Har också med mig ännu en McCall. Och några Strindbergpjäser på eneglska. Började läsa Ghost-Sonata på planet. Bryssel 20131114 Bo Frank