tisdag 12 november 2013

Zlatan, genus och Sverige och Alvesta nästa

Zlatan, genus och Sverige och Alvesta nästa USA, England och Sverige skickar hjälp till Filippinerna. Ryssland och Kina? Fult upptagna med att beväpna diktaturen i Syrien!? Kul att se Zlatan med att vargleende som påminner om Gösta Bohman. Faktiskt! Men bilen till Anders Svensson? Debattämne idag. Karl-Erik Nilsson borde som erfaren politiker förstått reaktionerna. Låter som en efterkonstruktion att Sjögran kanske inte har slutat! Har Svensson det? Det finns en poäng som jag tycker att alla debatörer missat! Har folbollsförbundet så mycker skatepengar att man kan ge bort bilar till personer som inte är direkta fattiglappar!? Jämför kulturutövarnas vilkor med idrottens stjärnor. Jag tycker att Dramatens ledande skådespelare är lika mycket värda som de som spelar hockey i elitserien.Det skiljer ljusår! Och våra skådespelare på regionteatern lika värdefulla som Lakers spelare. Trevligt mingel på Arkitektbolaget ! De är bra folk! Ikväll spelar Lakers igen! Är dock hemma med min soltråle till hustru. Vi tvättar och stryker. Och jag skall göra en härlig pasta med skicka, grädde, basilika och tomat! Blir mörkrädd ner jag ser kalendern fram till jul. Har inte en enda helg som är helledig från politiken. Är ärlig med att jag nästa mandatperiod skall gå ner till max 60 timmar per vecka. Oavsett! Börjar också inse att jag är dålig på att få med andra och jag tar på mig för mycket själv! Inte av kontrollbehov tror jag. Utan för att inte besvära! Blev glad över att läsa KSO i Alvesta i tidningen idag. Jobbar på detta! Bo Frank Växjö 20131112