fredag 6 december 2013

Positiva och negativa kommentarer

Nätet funkade dåligt i Kosta idag. Därför inget inlägg förrän nu. Sur när jag såg Löfvén kommentera Mandelas bortgång på TV. Mandela har helt välförtjänt näst intill Jesusstatus. Det visade sig att Löfvén i direktsändning sa att han inte ens hälsat eller pratat med Mandela. Bara varit i samma rum! Vem på TV ville göra propaganda för Löfvén? Och i den konstiga advenstkalendern avslutade man med att säg att man skall se upp för statsministern!!! En enastående frukost. Satte nästan morgontéet i halsen när jag läste att Zona inte kom ihåg att vi träffats och ätit lunch. Anser trots detta att Zona är en profil och har inget negativt att säga. Sa just det till SmP idag också. Hoppas att de nämner det och inte bara att jag anser att Alternativet är ett destruktivt parti. SmP vill trots seriös journalistik hellre skriva om det som åtskiljer än det som förenar. Tots Zonas glömska är jag positiv till honom som person. Men kanske inte det han åstadkommer. För det skapar mest problem! Bra dag i Kosta. Ovanligt lite mejl idag. Hörde en av Trondmans kanonföreläsningar. Han är en guru på ungdomskultur och en del annat. Hans analys av att det måste gå att förena mångfald med trygghet är sann och slående. Och att alla måste bli sedda! För att vi skall skapa ett bättre samhälle. Tillbaka till Växjö. Körde mina föräldrar till Kronobergs bilaffär för att hämta ut en bil som inte var klar. Far skitsur! Körde dem hem. Så med solkenet( min hustru) till Fellesons för att titta på ett nytt kök. Hann också till Ernstssons foto för att hämta ut diverse saker. Gräsänkling i kväll. Hade glömt bort det. Hade eljest handlat kalvlever. Lite mätt fortfarande efter den otroliga lammrostbiffen till lunch idag. Seriöst reportage idag i SmP om kommunen diverse förmåner. Ser dock inte kommunens personalchefs roll i detta. Nu helg. Politik i helgen. Tänker mingla på stan, gå på innebandy och åka till Braås på julskyltning! Trevlig helg till er, min trogna lilla skara, som läser mina förvirrade tankar och skarpa o iakttagelser. Växjö 20131206 Bo Frank PS Norrgatan är lite otursförföljd. Båda ljuskronorna borta. Däremot inga nya gropar i marken DS