lördag 11 januari 2014

Gillar och ogillar

Gillar att gå runt sjöarna tidigt på morgonen med min lilla mexikanska sol. Att lyssnas på P1 och stryka. Att träffa folk på stan. Att människor anförtror mig olika saker. Att frossa i tiskrifter och böcker. Och art gå på revyn ikväll! Nils Åkesson hade varit rikskänd om han bott i Stockholm.

Ogillar rebublikaner, både de i USA och Sverige,  talibaner, rasister och israeliska bosättare. Och de flesta -ister.  Och politiker som lovar saker och ting för att ställa sig in hos folk. Kommer att uppmana folk hela detta år, fram till 14 september att rösta på dem som lovat minst.

Gillar att det i februari är 50 år sedan Beatles medverkade i Ed Sullivan show. Världens största TV-händelse.

Fö missar jag nog Beatles i TV 1 kl 19.00.  Min lilla sol och jag är på väg till revyn då. Med mina föräldrar. Min far ser inte och min mor hör inte! Men det skall bli kul ändå.

Nu skall vi göra lite läckra snittar som skall avnjutas med bubbel! Då glömmer mina föräldrar alla krämpor! Bättre en en massa piller för än det ena och än det andra.

Läste Andreas Westergrens välskrivna artikel om köer igen på BUP. När jag för 35 år sedan arbetade som socialsereterare i Växjö var ett av de stora problemen köer till BUP. Produktiviteten var genom internt navelskåderi då nära noll. Undrar hur det är idag? Vore intressant att få nycketal på var man gör per anställd och jämföra detta med andra landsting!


Bo Frank
Växjö 20140111