fredag 28 februari 2014

Bra dag trots hostan

Är hjärinnerligt trött på min hosta som varat sedan jul! Men gårdagen blev ändå bra. Lakers vann. Tidningen Rojalisten kom i brevlådan, med en fin bild på prinsessan Estelle på omslaget. Hoppas på Eleonore i nästa nummer. Trevligt samtal på teatern om kultur. Camilla Carnemo är påläst och skicklig. Och SmP hade idag ett lysande reportage om flyget. Precis så stor är denna fråga. Och så hoppas vi alla att linjen kan bära sig på affärsmässiga grunder. Annars är SmP:s bästa reportage i år det om damsugarskojarna. Japans flaggta utanför kommunhuset idag. Skall träffa några journalister efter lunch! Japanska aådana. Känner mig alltid lite bortkommen när de bockar och bugar och underdånigt ber att få ställa några frågor! Dessvärre gräsänkling i kväll. Min fru har rest till Mölle, till Mölle by the Sea! Eller åtminstone till Lund. Beräknas anlända till Lakersmatchen börjar. Vi skall också gå på Sonja och Louise i nästa vecka! F ö fullt program idag. Avslutar dagen med att besöka en daglig verksamhet i Dockan! Och i helgen, då vi bl a skall ha nomineringsstämma till regionen. Är nöjd med listan bortsett från Mats J:s usla placering. Denna helg kommer ca 3000 personer att engagera sig för andra i vår kommun. I idrottsföreningar, kulturföreningar och kyrkor. Skulle vilja ge alla dessa en bukett blommor. Prästkragar och blåklint för att påminna om den ljuva tid som ligger framför oss! I morgon är det Mars. I min Beatleskalender på jobbet finns en fin orkesterbild från December 1965. Glömde berätta hur fint min dag började. På min stol låg en bilaga från GP med Beatles. En tjänsteman på kommunen hade lagt denna på min stol! Växjö 20140228 Bo Frank