lördag 22 mars 2014

Moderata stämmor förr och nu

För sisådär 40 år sedan stod jag i talarstolen i varenda fråga oc förlängde alla stämmor. Jag hade lösningar på allt. Nu har Oliver iklätt sig min roll. Jag säger inget på stämmorna, Jag har chansen att jobba med politiken på riktigt. Och det kommer Oliver också att göra. Förr blev det två helsidor i SmP från våra stämmor. Kronobergaren och Växjöbladet var också där. Och det var tidningrana som var de informationskällor människor hade. Det som har hänt på dessa 40 år är också att vi har fler moderata förtroendevalda på toppnivå än någonsin. Och media har valt att inte bevaka partiernas stämmor på länsnivå. Rätt eller fel. Kanske rätt bedömning rent nyhetsmässigt, det är ju sällan helt skarpa förslag som diskuteras och beslutas. Fast lite synd är det att folk inte får rapporter från länets stämmor. Bo Frank Växjö 20140322