torsdag 3 april 2014

Allt om allt

Full dag. Från sju till 23 ikväll. Smiter undan o bloggar. Olika sjukbeök o företagsbesök på fm. Tåget till Gbg i stället för lunch. Nätverk Göteborg på Brewhouse med Karin Andersson på från vårt näringslivskontor. Karin är som min fru. Solig, glad och kreativ. Träffade Växjöungdomar i förskingringen och berättade om Växjö och hörde deras berättelser. Min vision är att KULTURKULLEN I VÄXJÖ ÄR SOM BREWHOUSE OM 7 ÅR. Behöver inte berätta mer. En företagsmiljö med kulturella förtecken. God middag och Karin och jag gjorde bra presentationer. Bröderna Fredholm från Växjö och en viss fröken Alsér var dragplåster i kväll! Promenad till Avenyn och till hoteellet. Sms-kontakt med min supertrevlige moderatkollega i Karlstad, Per-Samuel Nisser, tillika KSO. Jag var artig och sa att vi bjuder på 7 matcher, men att vi tar det hela. Hoppas på att få träffa Per-Samuel i morgon. Just nu 1 - 6 i matchen. Borde vara avgjort! Vet att Växjö tar Skellefteå också. Det har ju Janne Karlsson redan sagt. Ner till lobbyn och gå igenom några saker till mitt deltagande på Sverigemötet i morgon! Och i morgon startar Sverigemötet i Gbg. Har lite svårt för så många moderater på ett och samma ställe. Vi i högern är inga flockdjur! Vi är individer som simmar uppströms. Min ideologi är Johnatan Livingstone Seagull. Som lanserades av Per Unckel. Skriver mer i morgon. Kan läsa nästan hela första kapitlet ur minnet. It was a new morning and the sun sparkeld gold upon a rippels of a gently sea. Bo Frank Gbg 20140403