fredag 4 april 2014

Mina kickar och Johan

Har aldrig bommat att stiga upp på morgonen p g a fest. Ikväll fest hela natten. Inte jag. Hemma vid 23.00. 3000 moderater dansade och minglade på Mässan. Växjöambassadören Charlotte Pirelli gjorde ett alldeles för kort framträdande. Sir Paul gör 4 och en halv timme. Nu snart till Syd-Korea. Inte jag, sir Paul. Underbar dag. Höll i ett seminarium. Och missade samttidigt Anders Borgs seminariun för KSO. Men fick byta några ord med vår fixstjärna under minglet ikväll. Katarina Brännström fotade mig och Lena Wibore tillsammans med AB. Vad driver mig? Älskar mitt jobb och allt stöd jag känner från medborgare i Växjö. Stöd från min familj. Känslan av att varje dag kunna göra något för att Växjö skall bli en bättre plats för våra medborgare. Att få träffa Anders Borg som tycks ha som sin livsuppgigft att vara världens bästa finansminsiter, att vara socialt geni och att se sådana "gräsrötter" som jag som sliter ute i landet. Jag är på plats när vi börjar i morgon. För mig gäller den moderata arbetslinjen. Fast jag är nog ganska trött trots att jag avstått från den sista ölen. Inte ens jag blir yngre trots att jag fortfarande tror att jag är med í ungdomsförbundet! En sak till. Så glad att Johan Hultberg blivit partiets talesman i miljöfrågor. Vår Johan från Europas grönaste stad! Bo Frank Gbg 20140404