onsdag 18 juni 2014

Möten och möten med människor

Hos mor och plockade ner saker som Erikshjälpen skulle hämta, Nu på regionförbundet på styrelsemöte. I eftermiddag till Almi. Ikväll på ännu ett föreningsmöte där jag skall prata poltik för somalier. Glömde berötta en liten episod från valstugan häromdagen. En kortvuxen, kraftg, svart man kom fram till mig och frågade om jag kom håg hinom? Det gjorde jag inte. Men jag kom ihåg när han berättade. Han kom till mig i valsugan 2002. Han kände sig förorättad av att han kuggades varje gång han gjorde uppkörning för körkort och misstänkte att han inte blev korrekt behandlad. Jag la mig i detta "ärende". Då var hn en ganska tunn kille som var doktorand i Växjö och nu universitetslärare i Bryssel!

Hoppas tågkonflikten tar slut snart. Skall till Bryssel på söndag!

Får nyheten från partiet att skillnader mellan mäns och kvinnors löner minskat under alliansens styre i Sverige. Detta får givetvis inga större rubriker. Läser i SmP att sd skall lägga budetförlag i Växjö kommun. Denna mandatperioden är antalet initiativ i Växjö räknade på ena handens fungrar, I Landstinget har sd inte förmågan att tala om hur allt skall betalas. Stora likheter med Fi. Men det är rnget som vare sig fi:s eller sd.s sympatisörer bryr sig om eftersom man vet att de aldrig hamnar i ansvarig ställning.

Jag önskar att sir Paul kryar på sig så turnerandet kan fortsätta. Gå gärna in på www.paulmccartney.com  och skicka en hälsning!


Bo Frank
Växjö 20140618