fredag 6 juni 2014

Nationaldagen - Ett fyrfaldigt leve för vårt Sverige

Igår . Rotarymöte. Kvinnojouren var där. Kampanjade större delen av dagen. Verkar som om vi är de enda som berhöver göra det.Växjöborna är tacksamma för allt som händer. Det dök dock upp en man som sade sig jobbat 37 år inom psykiatrin. Han var otalt obalanserad, milt uttryckt och jag hoppas inte han jobbar kvar! Men som sagt.,  överlag mycket positiva omdömen om hur Växjö sköts.

Vi hade mingel hemma på kvällen för bl a sydafrikaner. Brukar ofta ta hem utländska gäster för att det ger dem ett mervärde.

Nu skall jag snart väcka min lilla sosstråle med kaffedoft. Nu är det hustruns mor som är på sjukhos i Mexico City. Hunstrun måste kanske iväg inom kort!?

Skall gå runt sjöarna. Åka med mor och äta lunch på något värdshus. Och i em är det kampanj i Araby. M -tältet skall bemannas i olika pass.

Drar så ner till Blekinge för att fila på texter till vanmanifest. Anna Tenje och jag har fått det uppdraget. Livet och tiden går med raketfart just nu.

Mitt blågula hjärta slår extra slag idag. Och Nordkorea har haft vänligheten att gratulera Kungen idag. En hälsning från världens största fångläger siom bara existerar därför att världens största diktatur backar upp det hela.

Jag längtar efter den dagen då någon Nordkoreansk författare kan komma till Växjö. Jag tänker extra mycket på Det fria ordets hus i Växjö idag. Och på Astrid Trotzig som ger orden en en djupare innebörd.

Bo Frank
Växjö 20140606