fredag 18 juli 2014

Gå vidare till gaskammaren!

Så käcka tillmälen kan man få via mejl för att jag anser att Israel använder övervåld. Annars bra dag! Satt mer eller mindre ensam i valstugan idag. Hade tänkt köra till 16.00 men stängde redan vid 14.00. Hade då kört 4 timmar. Det är psykiskt påfrestande att vara ensam om dedt dyker upp för många "psykfall" som skall berätta sitt livs historia. Lika dant hos alla partier, men extra tungt för mig eftersom jag är den enda "toppolitker" som tillbringar så mycket tid i valstugan och ibland ensam. Känner att jag inte skall vara ensam i fortsättningen. Bara vi som hade öppet idag. Kan förklara en del.

Var på Linnéateatern på Villa Vik i Växjö. Leif Sandberg är sammantaget Växjös meste kulturentreprenör! Han står i en klass för sig själv! Vore värd ett hedersdoktorat på Linnéuniversitetet! Hela inramningen på Villa Vik är fantastisk. Och makarna Läske är ett unikum!

I morgon bitte promenad med valmaterial. Vårt eget Abbey Road vykort. Så iväg till Öland för att fira en gammal kompis som fyller 60. och samtidigt hämta mor som varit på Öland en vecka som djurvakt åt min syster!!


Bo Frank
Växjö 20140718