lördag 23 augusti 2014

Hade kunnat rösta på fp! Sant!


Om jag varit någon annan och bott i Lund!

Otroligt födelsekalas idag för Julia Filippa som fyllt 2. Säkert 60 pers på bottenvåningen på ett Bo-Klokhus i Lunds kommun. Från många olika länder. Närmsta grannen med familj, kvinnan från Nord-Korea och mannen från Kuba. Träffades i Moskva. Underbra barn som talar fem språk. Härliga människor från jordens alla hörn!

Min hustrus son är Lunds hopp. Lysande nr ett för fp!  Sveriges Moder Teresa. Har besökt över 150 länder. Bildade Tamam! Goggla på det! Lever som han lär. Och är alliansens hopp i denna akademikertyngda stad som har minst två kronor för hög skatt! Obs! Min kommentar, inte Philips! Har haft några möten med denna kommun i mitt jobb! Tjänstemannastyrt så det stänker om det.

Är så glad över att få möta människor  i ett mångkulturellt Sverige. Men där de som åtnjuter våra förmåner måste ta seden dit man kommer! Och acceptera våra värderingar om jämställdhet! Och inte fastna i de sociala förmåner som vi skapat. Kan inte skylla på några andra än oss svenskar! Retroaktiv föräldrarledighet och att inte behöva läsa SFI om man är föräldrarledig motverkar integration!

Glad att se irakier och andra som vi tillsammans hjälpt till integration! Men Lund!? I Växjö händer det. I Lund teoretiserar man! Min lilla fru och jag har stöttat Tamam i alla år och alla människor de tagit till Växjö!

Körde tillbaka till Växjö med sir Paul på högsta volym. Hustrun skruvade ner och jag upp! Lyssnar på Beatles varje dag! Håller fler föredrag om Beatles än om politik som många vet!

Skönt att vara tillbaka. Back in the USSR. You know how lucky you are!


Och känna att vi är konkreta i Växjö. Och arbetar. Och därför är Lunds hopp en ung man som har världen som vagga och Växjö ursprung, Lunds hopp!

Bo Frank
Växjö 20140823