måndag 18 augusti 2014

Pantad och SmP.s opinionsundersökning!

Tvingades avbryt valarbetet vid 19.30 p g av ösregn. Annars en trevlig dag som började med en chock som snabbt förbyttes i jäklar anamma. SmP:s undersökning framstår som seriös!
Trevligt samtal med Åsa på radion idag. Tror att vi båda gjorde bra ifrån oss. Gillar också att en kvinna skall bli orförande i kommunstyrelsen. Att jag lämnar över till Anna Tenje 2018.
Vi dörrknackning på Kristina Nilssons väg träffade jag en kvinna som hade fått SmP:s frågor. Jag utgår ifrån att hon hade fel. Hon hade blivit tillfrågad om "utförsäljning" av lägenheter! Den sortens politiskt vinklade frågor som vänsterpartiet=hyresgästföreningen brukar ställa på gågatan. Jag utgår ifrån att kvinnan hade fel. Och att frågorna är ställs på ett seriöst sätt!  Inte ens jag är för "utförsäljning" av lägenheter. Har lika svårt att svara på frågan om jag slutat länsa frimärkskassan på jobbet!?
Ta detta med skatten. Är du för sänk skatt om man samtidigt kan ge ökade resurser till skolan och vården? En  majoritet svarar ja! Och det har alliansen gjort! Man kan också ställa frågan om man är beredd att öka skatten för att skolan skall få mer resurser? Eller omsorgen? Svaret blir ja!
Som man ropar får man svar.
Trevliga samtal emellanåt när jag delade ut våra vykort. Och som alltid. Standardkommenterna. Oj, går du omkring och gör detta själv? Eller. Har du inte någon som skall göra detta åt dig!

Läser Aftonbladet. Om eländet i Sverige. Där skolelever får panta burkar för att få ihop till läromedel! Eller kan det vara tvärtom? Att svenska skolelever är bortskämda?

Ny arbetsdag i morgon! Tvingas avsitta en officiell middag i morgon. Hade hellre delat ut lappar!

Hör Löfvén lova mycket pengar till lärarna och skolan.Varför inte poliser, skjuksköterskor eller brandmän? Men det kommer kanske!

PS Glömde en sak. Har fått frågan idag hur klokt det är att säga att man slutar om man förlorar valet?
Tro det eller ej. Jag är ärlig och spontan! Om inte jag klarar av att vinna ett val med tanke på Växjös exempellösa framgångar på nästan alla områden - då är jag inte rätt person att leda. Vill inte sluta som COB efter valet 2006. Att försöka klamra sig fast och så få sparken. Tro det eller ej. Inte ens Bo Frank är oersättlig. Även om få har mitt driv och engagemang. Men. 30% har inte bestämt sig! Behöver bara 20% av dessa för att vinna! DS




Bo Frank
Växjö 20140818