lördag 2 augusti 2014

Trams av Lauber

Idag. Lite valarbete. Handla med mor. Kvällsbåten till Gdansk. Malin Lauber ställer frågor till mig om HBQT. Hon tycker jag och Växjö skall vara främst i Sverige. Och jag ser ingen anledning att tävla i dessa frågor. Det Malin glömmer är att Växjö kommun är en av de kommuner som genom min försorg mångfalcertifierat delar av verksamheten. Det Malin glömmer att jag tillät Pride-flaggan på kommunhuset redan för ett par år sedan då det var någon tävling i detta. Har haft åtskillga blogginlägg om hur homusexuella förföljs i olika länder!  Smutskastning och antydningar tillhör tydligen en valrörelse. Det behövs politiker som inte bara följer strömmen och minsta motståndets lag. F ö hemskt när alla tycker lika. Men jag anser att politiken får inte bara skena iväg och oreflekterat säga ja och amen till allt somn sker. Det som gör att jag och många med mig har svårt för Pridetåg är om det förekommer väldigt starka sexuella inslag. Och så tycker jag!


Bo Frank
Växjö 20140801