söndag 10 augusti 2014

Vad får en politiker säga?

Diverse valarbete på lördagen. Började 06.00. När jag kom till valstugan var Anna Tenje på Lekgatan och tvättade bort spyor. Kanske kunde någon annan gjort det. Anna imponerade också på några av gatukontorets jobbare som plockade bort stängsel kring lekredskapen. Ett statsråd hade tillsatt en utredning för att inte bli prickad för ministerstyre. Och därför fungerar kommunerna och inte staten. Fp tror att skolan blir bättre för att staten sköter skolan. Kd tror att sjukvården blir bättre om staten sköter det hela! Hur sköts polis, arbetsförmedling, tull, Trafikverk och försvaret? Det är ju staten och ofta reportage om brist på resurser och effektivitet!!!

Benes. Faktiskt en hel del som kom och sa att ordvalet var dåligt men kommentaterna rätt i sak. Jag lägger inte mer lök på laxen. Många säger att det är skönt att inte vara politiker och slippa munkavel!
Samtidigt tråkigt när text-TV och Aftonbladet sätter epitetet politiker på en person som som har ett ringa uppdrag för moderaterna. Kanske bara min mor i hela världen som aldrig fällt en negativ kommentar om någon.

Än en gång, bra bilder på våra kandidater. Catharina W, Suzanne, Katarina B, Johan, Roland och Oliver.  Är t o m nöjd med mina bilder. OCH EN ÄN GÅNG. Vår Kungsgatan är Sveriges läckraste valbild!

En somalisk man kom och tackade mig för att jag lyssnade på honom i början på sommaren efter polismötet på Araby. Han tycket att kommunalråden hade rätt! Två arga damer som klagade på Växjöbostäders städning. En dam som frågade om personaltärtehen inom barnomsorgen. Äldre man som sa att barnbarnen gillade Lekgatan. Annan äldre man som tyckte att lekredkapen var farliga och som frågade om de var EU-godkända. Och det är de enligt Anna T. Hon regisserade invigningen bra. Som en "stormorsa" till alla barnen. En " Ove 59" klagde under invigningscermonin över att lekredskapen var obegripliga. Men som Anna sa, barnen fattade utan förklaring. Frågor i valstugan om varför "alla får komma utom tolkarna från Afghanistan ". Benägen att hålla med och har bloggat om detta. Två yngre män som skulle rösta på m lokalt eftersom vi var seriösa i miljöfrågan. Detta värmde mer än nåt annat demma vecka. Bortsett från hustrun och solen. Men det är ju nästan samma sak!
Var med Växjö Motorsällskap som med rätta tyckte att de inte fått tillräckligt med uppmärksamhet. Hela Norrgatan fylld med spinnande katter, Jaguarer. Skulle gärna vilja ha en racinggrön E-type.

Drog på kvällen till Blekinge för att hämta upp mor. 24 grader i vattnet. Min lilla söta solstråle och jag tog sommarens sista? bad i Blekinge. Idag lat dag. Ett par timmars valarbete. Och diverse hemmafix.
Löfvén lovar studielån till körkort. Dags för Borg att lova alla GRATIS körkort. Och v att alla skall klara provet. Blir så trött på politik ibland. Vem är mest HBQT? Vem vill skinna skattebetalarna mest? Och mediavänstern glorifierar den som vill spendera mest. Aldrig den som tycker att den som arbetar skall få behålla mer!

Härlig vecka framöver. Manisk. Höga berg och djupa dalar. Valrörlse. Det finns bara en enda fråga från folk som jag knappt klarar. Nu är det väl mycket jobb när det är val? Mitt svar är enkelt och småsurt. För mig är alla dagar valdagar och dygnet får inte fler timmar för att det är val. Och för den som är igång dygnet runt så är det ingen större skillnad.

Till dig som läser detta. Hoppas Du får en bra vecka. Vet att ca 50% av alla som läser min blogg gör det för att hoppas konstatera att jag gör bort mig och NI ANDRA? Kanske gillar ni en person som är personlig, frispårkig och som har passion för sitt jobb! Och som vågar sticka ut. Jag har ingen karriär att riskera. Och har aldrig haft. Men visst, det kommet fler "sanningar" efter valet. Måste ju också tänka på partiet.

Bo Frank
Växjö 20140810