onsdag 3 september 2014

12 timmars valarbete avlsutat för dagen!

Nu någon timme för att klara av att ringa upp alla som sökt mig idag! Hade önskat att jag som Anna Tenje och Åsa Karlsson Björkmarker helt legitimt kunnat dra mig tillbaka för att natta barn!
Jag var dock småbarnsförälder 1991 då jag blev kommunstyrelsens ordförande. Och Suzanne slet som ett djur med jobb och politik.... Long time ago. Och ändå som det vore igår! Bergrep inte hur vi klarade det!

Idag. Massa trevliga människor på Dalbo. Var där fyra timmar med Anna Tenje. En person av fyrahundra otrevlig. Han sa, alla politiker är skit. Och att Sparbanken byggt hela sin verksamhet på stulna diamaner från f d Kongo. Och att alla svenska politiker är korrupta. Funderar på varför denna man valt Sverige? Träffade många, många trevliga människor från olika länder! De flesta svenskar är mycket välkomnande. Men blyga. De nyanlända som lyckas bäst är de personer som söker sig till "våra" strukturer och verkligen vill! Vi skall inte satsa mer på olika projekt som låser in människor i Araby utan på det som gör att människor hittar ut!

Debatt igen på Palladium via ÖKV. Få åhörare. Skickligt arrangerat! Sd frånvanande igen! De fick en helsida i SmP utan finnas alls i den reella världen. Men visst. De finns hos en del människor. Mest som protest, inte för att de gillar sd i sig. Men deltar inte i valarbetet.

Ny härlig valkampanjdag i morgon. Vi har över 100 personer som sliter för partiet i Växjö!

Tre debatter i morgon och en massa emellan. Börjar med frukostdebatt 07.30. Socialt liv? Nej!

Bo Frank
Växjö 20140903