måndag 8 september 2014

All uppvaktning undanbedes vänligen men bestämt! Bortrest!

Eftersom SmP:s familjeredaktion uppenbarligen också uppgått i valredaktionen så måste jag meddela mig på detta sätt!

Under min ungdom var jag alltid lika förundrad över dessa annonser på familjesidan. Man anade en ensling som helst av allt ville bli uppvaktad. Och som satt med neddragna rullgardiner och spejade ut över nejden.

Det blir fel att fylla jämnt i slutet av en valrörelse. Liksom ingen ro i kroppen. Och det funkar inte med kalas vare sig dagarna före eller efter. Och dessutom känner jag mig inte som 60 år!

Drar helt enkelt iväg i början på nästa vecka då jag fyller 60 år. Med delar av familjen. Ogillar inte uppmärksamhet! Men födelsedagar och julaftnar har alltid varit ett trauma.  Av olika anledningar! Och lismande är det värsta jag vet.

Nu hemkommen från ett bra kommunalt infomöte på konserthuset om kommunens och stadens utveckling. Är tacksam över att få ha varit en av de drivande krafterna under många år.  Och går med liv och lust in för uppgiften att fortsätta. Speciellt nu när man snart uppnått viss mognad.

Bo Frank
Växjö 20140908