fredag 12 september 2014

På sluttampen!

Har nu lagt av efter 12 timmars arbete idag. Varierande dag som vanligt. Dagens tema, MAT. Eskil nederstigen från himlen för att dela ut pris till årets mathuvudstad. Alliansen bestämmer att dubbla kommunens insats i Mat 2015. Mer omfattande mässa, marknadsföring av lokala odlare och fokus på den den offentligt lagade maten. Se www.smp.se Många minglade,  Maxichef, landshövding, odlare och Per Bengtsson, m fl m.fl. Kampanj. Möte med nyanställda i kommunen. Snabb ensamlunch för första gången på 20 år!? Kalvlever på PM. Debatt Speakers Corner. Debatt mot Åsa i SmP.s husvagn. Möte på Dalbo. Där hade den store ledaren Jan-Åke Karlsson kommenderat ut hela KMPL. Och de ser ju alltid jättearga ut. Och det är bergipligt. Får kanske max 100 röster i hela kommunen. Det är en psykologisk gåta vad som driver dessa människor. På Dalbo fanns jag med Lena, Catharina och Anna T. Några sossar och några centerpartister. Tragiskt att se delar av den sociala miljön på torget. Men det är bara så det ser ut, sjöng Ola Magnell.

Första valrörelsen sedan 1970 utan besök från den högsta partiledningen. Kan bara tolka det som att de ser att vi reder oss själva.

Kommer ihåg partiledardebatten 1962. Tyckte att högerledaren Gunnar Heckscher var tråkig. Bodde då på Svangatan i Kungsbacka.

Nu snart partiledardebatt. Och för flera är det vinna eller försvinna!

Medborgarna avgör på söndag.

I morgon. Diverse kampanjer. Och i morgon kväll gör jag mitt recept i den moderata kokboken som gått ut i 6000 ex i ländet. Bosses parisare. På ekologiskt lammfärs som jag köpt idag.

Min tacksamhet går till alla moderater som sliter i denna valrörelse. Tack, tack, tack!

Väkommen på STORT TÅRTKALAS i morgon utanför vår valstuga.

Idag fyller min "lille" Jacob 23. Partiledardebatten 1991 såg vi på BB. Jag kom dit med en pizza en och halv flasta rött. Så gjorde vi då!

Bo Frank
Växjö 20140912