måndag 27 oktober 2014

Anna och mig!

Jag är föreslagen till partistyrelsen från vårt län. Anna från grannlänen. Jag viker gärna ner mig eftersom jag har framtiden bakom mig. Och AT kan lika bra som jag vara lantis som blåslampa i ett parti som inte för mycket får bli ett storstadsparti. OK! Kanske AT lite snällare, men helt OK! Åker hellre runt i värden och pratar miljöfrågor än att försöka mästra vår nye partilledare. Tror mig veta att damen i fråga är smart nog att fatta läget!

Öster. Kan inger om fotboll, men anser inte att det jobbas tillräckligt!
Lakers. Kan inget om detta. Men finns det en lagkapten som har pondus och kan tala om vad som gäller?

Både gillar och ogillar erkännandet av Palestina! Så gråsvart kan politiken vara!

Margot har ingen bra start. Och det har inte någon i regeringen haft!

I Växjö har vi idag positionerat oss när det gäller ev höghastighetsbana! Gunnar Storbjörk tillför en  hel del, trots sitt knallröda/jeansblå yttre!

Och Lotta Svanberg har levt upp genom att få flyta upp till de högre sfärerna. Regionen!

Nästa måndag tar vår fullmäktigegrupp beslut om ordförandeposter och platser i kommunledning!


Bo Frank
Växjö 20141027