tisdag 7 oktober 2014

Johansson efter Posse

Var avundsjuk på Benny när han satt på invigningen på London OS och lyssnade på Paul McCartney! Benny blir bra. Och Nils har varit en lysande ordförande. Stram, med glimten i ögat och ställt upp i ur och skur. Har det fattats en vigselförrättare har han hängt av sig ladugårdskläderna och kommit som ett skott!

Kan inte påminna mig något "rättsfall" där åklagare och polis haft så mycket kommentarer till media. Men som jag bloggat tidigare; moderat, greve, borgmästare. Bara den kombinationen anses skum i vissa kretsar! Mängder av bönder har ringt mig under drygt ett år och varit myckert förundrade till vad som hänt! Men nu är det samtidigt så att Nils varit " borgmästare" och offentlig person dygnets alla timmar. Och då är man ett vällovligt villebråd. Oavsett vad som händer kan ingen ta ifrån mig erfarenheten att Nils skött sina kommunala åtatganden. Den som är fri från skuld må kasta första stenen. Och Nils har uppträtt juste genom att gratulera Benny till "jobbet" och lovat hjälpa till med överlämning.
Oavsett hur det går i åtalet har Nils redan fått sin dom genom att vara uthängd i media i snart 18 månader. Jag försvarar inte, jag analyserar och förklarar.

Bo Frank
Köpenhamn 20141007