fredag 3 oktober 2014

Råd från en yngling till en annan! Och om m!

Gick hem från kontoret efter fyra. Mötte Lennart Värmby på stan. Nyss fyllda 70 och som de flesta vet står han inför en prövning med sin hälsa. LV ville som vanligt förmedla lite goda råd till en yngling som jag. Och han är optimist om  att avsluta sin politiska karriär som regionråd. Måste medge att han inte precis skulle sänka Anna Fransson.

Småhandlade både det ena och det andra. Carlings, trevlig butik, om än inte min åldersgrupp.

Genant att jag somnade till Rapport och att mamma, nänstan 90, tyckte jag verkade trött.

Såg Karl-Petter Torvaldsson på TV. Välmående och kanske inte gjort så många trappstuds i valrörelsen. Påfallande få i regeringen utstrålade energi. Gillade att se Annie Lööf och Björklund på goda grunder dissa regeringen. Kindberg Batra utstrålade det som som gör att hon inte blir partiledare. Dock inget fel på förståndet!

Lite kul ändå med att se nya ministrar. En del av alliansens var trötta mot slutet. Och var finns Reindfeldt&Borg? Bra och dåligt att inte se dem kommentera efterträdare. Har de funnits? Lite den känslan.

Skall nu läsa i kapp. Ingemar S förser mig med både lästips och klipp från nätet. Har nu två böcker på nattduksbordet. En tegelsten om George Harrison och en novellsamling av Nasrin Madani, vår fristadsförfattare. Hustrun köpte den till mig på realiseparty häromkvällen.

Gjorde tortilla med lax till mor i kväll. Och ett Two Tracks därtill.

I morgon är det dock bara one track till Toftaholm. Och moderatmöte. Stukade moderater från fler kommuner än vi som kommer från glada kommuner.

Eight days a week, I love you!

Jag är full av entusiasm och kommer att förmela detta i morgon! Växjö har ett underbart och taggat m-gäng!

Bo Frank
Växjö 20142003