onsdag 8 oktober 2014

Stillsam känga till partiet centralt!

Satt på en halvtråkig workshop idag. Jag  var sista talare. Den som var bäst vara Catharina Freitas, god vän och miljöstrateg i portugisiska Almada, stad vid atlantkusten - utanför Lisboa - med nästan 200 000 invånare. Varit inbjuden flera gånger dit! Pratade om ev nya projekt. Och om borgmästarskiftet där. Gjorde bra ifån mig på mitt pass. Bland alla "högdjur" från kommissionen och parlamentet,. Jag är som jag är. Och kör min stil. Under favorittemat If Mayors ruled the world. Benjamin Barber satte mig på spåret med sin bok som har samma titel.

Satt och läste och skrev. Så gör man för att inte själsligt förtvina när man har tråkigt!

En moderat från partistyrelsens högsta topp
försökte förklara att det i detta lopp
hade partiet ingen del
allt var väljarnas fel
som inte för sd satte stopp.

Skall nu fortsätta med vår fristadsförfattare Nasrim Madabnis starka novellsamling!


Tänk vad jag får vara med om. Och har passionen att lyfta Växjö att tacka för allt detta. Och medborgans stöd.

I morgon skall jag medverka på två workshops innan jag åker hem!

Bo Frank
Bryssel 20141008