tisdag 18 november 2014

Budget 2015 i fullmäktige! Och om biståndet! Och sd!

Kan kanske bli det kortaste budgetmöte på många decennier. Började 09.00 och nu är klockan ca 17.00 och vi har klarat av partiledarnas inledning och häften av budgetens målområden. Vi har delat in budgeten i målområden eftersom verkligheten inte är indelad i förvaltningar, nämnder och styrelser. Vi i den blågröna femklövern är överens. Sossarna är dämpade idag med tanke på den interna debatt som de nu har. Det enda sensationella är att sd inte kom med ett enda förslag, idé eller tanke. Ännu mindre ett budgetförslag. Osynliga i hela valrörelsen, deltog inte i enda debatt där de var inbjudna - som jag bevistade och jag var med på de flesta!  Växjö ligger i topp när det gäller flyktingmottagande och antalet tiggare ökar. Inte ens detta föranledde en enda kommentar!

Är så stolt över mina nämndsordförande och vår fullmäktigegrupp!

Totalt deprimerande att höra v:s grupp av pensionärer i fullmäktige som pratar i varenda ärende som om jorden går under i morgon. Inte konstigt att v backade i valet i Växjö. Noll förnyelse och samma gnäll! V anser inte att Sverige har världens bästa äldreomsorg men vet inte var den finns? Vit-Ryssland? V har haft samma folk i fullmäktige de senaste 30 åren!



Min nacke fortfarade kass om än något bättre! Dagens mest skärpta inlägg signerades Oliver Rosengren! Hitintills.

I Växjö sänker vi blågröna statten igen! S och v vill öka skatten!

Regeringen minskar biståndet till följd av det höga flyktingmottagandet! Helt rätt, vad hade hänt om alliansen gjort detta!?
Vore rätt intressant att veta hur mycket bistånd till andra länder som kommer från kommunalt socialbidrag!? Tror att det är fem år sedan jag såg en sådan skattning. Det var mycket pengar! Och är ju de facto också en del av biståndet!

Anna Tenje snäll som kom med en Voltarenkräm av starkaste sort. Får pröva den hemma ikväll med diverse andra medikamenter. Jag vet inte varför jag kom att tänka på en av mina favoritvideos!

Den med Paul McCartney och Michel Jacksson när de gör låten Say, say, say! Kolla in den. Helt otrolig. Den medicinen skulle ja behöva en slurk av. Som förekommer i den filmen. Sök den på nätet och njut!

Idag har jag dagen till ära både en Yellow Submarine slips som i samma dekor som hålen i filmen och en gul u-båt som pin!

En ung trevlig s-tjej, Emelie Öberg, ville pådyvla mig en mening från en Beatles text i fullmäkige. Mycket begåvat! Living with eyes closed, misunderstanding all you see! Från en av mina favoriter, Strawberry fields! Förstod var hon var ute efter!
Jag gjorde oavgjort genom att fullfölja meningen!

It´s getting hard to be someone, but it all works out, It doesn´t matter much to me! Let me take you down.....


Eyes closed! Jag drömmer mig bort när debatten är som tråkigast/mest förutsägbar! Picture yourself in a boat on a river.........Lucy!


PS I morgon skall sir Paul i London presentera en ny singel, Hope for the future! För och till nåt jäkla TV-spel som heter Desteny! Har aldrig varit i  närheten av nåt TV-spel någonsin. Det finns ju böcker!

DS

Växjö 20141118

Bo Frank