måndag 17 november 2014

Ingen bra början på veckan....Korparna kan lyfta?

Stel som en eldgaffel. Första mötet 07.30 så har der rullat på hela dagen inklusive kort besök på Idrottskliniken. Spännande ärenden att hantera. Min nacke gör mig ganska deprimerad. Borde förbereda budgetfullmäktige i morgon. Men jag litar fullt på mina blågröna vänner och utgångspunkten känns lite avslagen. Vill snarare ha distans till valdebatten än att upprepa den. Trots att den gamla alliansen sammantaget gjorde ett bra val lokalt. Helt nöjd med min insats.
Känner mera för att läsa om Korparna, nu när man äntligen fått ett hastigt möte med författaren. Känner markerna genom fattiga torpare på mors sida. Har nu fattat vad som gör att jag gillar Tomas Bannerhed. Han påminner mig om ord från förr. Och om en av mina favoriter, Jan Fridegård. Som hade sensuell underton som Martinsson, Eyvind Johnsson, Ivar Lo m fl saknade.
Har glömt bort huruvida min favorit rödhaken fanna bland alla dessa fåglar?

Gjorde en dåligt ifrån mig i em när några studenter intervjuade mig. Oproffsigt och lite okoncentrerad!

Putin framstår mer och med som Bagdad-Bob. Ljuger om allt! Fast rätt farligt när en professionell mytoman sitter på kärnvapen!!!

Dagens stora glädjeämne var ett samtal från Bryssel som ville ha mig som lobbyist på deltid för stärka sambandet mellan lokalt självstyre och klimatfrågor. Kanske är för gammal 2018 och inte säker att erbjudandet står kvar. Det enda som var lite tråkigt var att institutionen ifråga trodde att jag/vi förlorat valet. Och att jag därför var  tillgänglig!

Bo Frank
Växjö 20141117