fredag 26 december 2014

Dan före dan!

Lånade en bil Lilla frun och jag körde på utflykt. Vi besökte bl a den lilla staden Bernal som ligger vid foten av en jättelik bergsformation. Som en sockertopp som bara sträcker sig rakt upp i himlen. En oerhört vacker by. Försäljning av diverse haantverk, prång, smala gränder. Rent och snyggt. Oerhörd charm. Det är inte helt enkelt att köra bil på mexikanska mototvägar. Man kör glatt om i alla tre erllerr fyra filer. Och fort går det. En annan sak är alla dess gigantiska gupp som bara dyker upp över allt. Det ärmi praktiken omöjligt att köra låga bilar i dettas land.

I Bernal blev jag hittad av en anteckningsbok i i skinn med snören som höll ihop de grova bladen. Blad indianska saker. Anteckningsbokens framsida var Abbey Road som man på något sätt lyckats få tryckt på något material. Beatles söker mig lika mycket som jag söker Beatles. I en liten by i Japan vissste jag att det bara var nåt som väntade på mig. Jodå, en emaljplatta med Abbery Road.

Vi kom helskinnade tillbaka och ägnade kvällen åt kortspel med hustrun, hernnes tvilling bror och fru. De är två tvillingpar bland syskonen.

Q 20141223

Bo Frank