tisdag 30 december 2014

Med Luther på axeln! Och de Ännu Nyare moderterna!

Svårt att koppla av. Har läst 500 sidor Sörja för de sina. Inte besviken. Kanke feminint lagd? Tar mig an del tre i morgon. Har skivit ett par kapitel på ett " kommande storverjk". Stranden. Solen. All mat och goda drycker. Har tagit gemensamt beslut att äta vergitariskt till frukost och lunch. Inga drinkar eller vin innan solens nergång.
Var på ett antal varuhus.

På Banamex. Mexicos störtsa bank. Förvånande att i detta land komma på ett stort bankkontor utan k-pistbeväpnade vakter. Med kassapersonal med pengar bakom öppna diskar. Kanske bara på få orter. Lättklädda kunder på banken. Hustrun som jobbat på bank i Mexico upprörd. Kassapersonalen i snygga uniformer. Min lilla mexikanska sol har ännu inte fattat den svenska bristen på klädkod! Lilla frun berättade åter om sina olika jobb i Mexico. Chefssekreterare på AGA. Univesitetslärare. Säljare på Liverpool.

Nu en timmes promend. På femte avenyn. Lite uppklädd. Sedan middag.

Har dock ständig kontakt med jobbet hemma!

Men vad som pågår i partiet går över mitt förstånd. De nya  moderaterna håller nog på att bli ännu Nyare. Skulle gärna vilja se de gamla moderaterna. Nej, kanske inte. Det vet till sjutton var man hör hemma om man är kulturfantast, miljöradikal, tror på kvotering. Och gillar kungen, starkt försvar och varlfrihet. Och en stramare flyktingpolitik!

Får väl arbeta för mina ideal i det som jag ännu tror heter Nya moderaterna. Fast det kommer nog snart ett internmejl att vi är de Ännu nyare!


Pratat med trevligt folk på hotellet.


Bo Frank
Playa del Carmen       20141230