tisdag 7 april 2015

Det händer saker

Kom dötrött till Seoul idag på morgonen. Stor flygplats!

Bra flyg via Helsinfors. Vi alla tre är vana resenärer och grupperade snabbt om oss när vi upptäckte att planet inte var fyllt. ( Åsa, Julia och jag) Fick fyra stolar för mig själv och kunde ligga raklång. Fast min nacke gillade det inte. Landade i ett kallt Seoul. Här "värderar" man " borgmästare". Värdinna tog oss till bil som körde oss direkt till hotellet. Superläge 200 m från det nya rådhuset. Hotellet var säkert fint för 40 år sedan då heltäckningsmattorna var nya. Toastolen som vanligt i dessa länder ett mysterium med en hel panel med knappar för uppvärmd sits, diverse strålar och annat.

Första mejlet idag. Instämd till Stockholms tingsrätt 25 september. Lättare för rättvisan att jaga kommuner som vill ha en bättre miljö än gangsters och ligister!

Försökte komma in i den nya tiden. En student guidade oss runt. Förbereder veckan. Till sängs vid 19 lokal tid, tror jag,. För att komma i balans. Gristur. En av Koreas största bokaffär vid hotellet. Köpte en fin Beatlesbok jag inte hade innan. På koreanska med mycket bilder. Trodde jag hade allt.

Svarat på mejl och samtal. Sur för Lakers och Öster. Ledsen för att jag inte kunder vara med och avtacka biskopen igår. Glad för att Växjö ligger i topp när det gäller kvinnojourer. Känner mig i allra högsta glad delaktig i det. Vi är den kommun  som ligger i toppen på mest!

Första intryck här? Rent, snyggt, vänliga människor och ganska dyrt. Det senaste är väl positivt då det tyder på välstånd.

I morgon har vi diverse möten helan dagen!

Seoul 20150407

Bo Frank