onsdag 8 juli 2015

Ledig dag på jobbet

Tillbringar min första lediga dag på jobbet, men checkar ut vid 15.00. Som i en av mina favoritlåtar, finns sådana som inte är Beatles, Hotel California, Eagels, från 1976, " You can check out any time you want but you can never leave ". 

Lammfärsbiffar på PM med dottern Rebecka med sambo.

Försökt att organisera lite av min tillvaro i höst. Ställer till det för mig och för min omgivning med Akademialmanackan som ej är synkad med den elektroniska kalandern där bara Monica Sandberg kan gå in i justera. Den dagen Akademialmanackan inte tillverkas kan jag emellertid inte fortsätta mitt arbete.

Spänd förväntan och nedräkning inför morgondagen. Tele2 Arena. Får förmodligen sån kick av detta så jag inte kan sova på en vecka. Och tinnitusen vaknar till liv igen.

Sprang på morgonen på vår nya fristadsförfattare med man på PM.s bageri. De måste tro att Växjö har 600 invånare. Är stolt över att varit med och satt igång detta och att Växjö åter utmärker sig på ett positivt sätt.

Ber om ursäkt för att jag är så stolt över Växjö och tacksam för at jag får vara med och leda utvecklingen.

Dock inte positiva samtal från en del  kommunanställda.  Påfallamde många senaste tiden om hur nystartsjobbare har dålig närvaro på jobbet, bra lön och dålig uppföljning av chefer.

Fick idag också två frågor, en intern och en extern, om det planeras för flyktingförläggning i Öjaby. Jag har inget hört. Har ställt frågor internt om detta! Och inget som nämndes av Migrationsverket förra veckan!

Lika illa som att flyktingar kan få högre pensioner en svenska s k fattigpensionärer.

Skall skriva en DN-debatt i sommar om min syn på hur svensk flyktingpolitik har havererat. Inget parti har idag en trovärdig lösning.



Grattis Ringo som fyller 75 igår/ idag! Paul nyligen 73. Var bara nyss fyllda 15 då han träffade John Lennon den 6 juli 1957.


Bo Frank
Växjö 20150708