måndag 3 augusti 2015

Korka upp champagnen för snart sjunker vi!

Middag igår för delar av femklövern.

På jobbet strax innan sju. Härligt.  Lap topen var dock inte glad. Gillade inte att bli insatt i dockmingsstationen. Först när jag klev in på IT avdelningen blev den rädd och startade! Det mesta går igång denna vecka i kommunen. Nästa vecka är det full fart som vanligt. Åsa Karlsson Björkmarker kom med kanelbullar. Nåt skumt är det.

Lite ärendegenomgåmg.

Gick på stan idag på eftermiddagen och pratade med medborgare. Kan inte återge många av de samtalen eftersom det skulle uppstå tvivel om sanningshalten i mina iakttagelser. Växjö har en i grunden vänlig stämning. Jag hoppas vi kan behålla den.

Hustrun till Lund. Mor på middag hos mig i kväll. Gäller att träffas när man kan.

Underbart att president Obama vill, i elfte timmen, ta krafttag mot klimatförändrinarna. Det finns bara ett sätt. Beskatta utsläppen hårdare och subventionera förnyelsebar energi och innovationer.
Intressant att läsa Johan Rockströms kommentarer. Dessvärre tycks detta vara en ickrfråga i Sverige. Och i de flesta länder. Det är som om champagnen korkas upp för att döva en jord kanske förgås. Samma psykologi som att jag givit upp kampen mot mördnarsniglarna i Blekinge. Jag kan inget göra.
Eller?

Oljeshejkerna pumpar upp mer olja och köper fler Ferraris.






Bo Frank
Växjjö 20150803