torsdag 17 december 2015

Moderat svammel i flyktingfrågan!

M är idag det parti som näst sd förespråkar den mest restriktiva flyktingpolitiken. Det är jättebra! Känner mig i allra högsta grad delaktig i detta! Och det funkar när andra än partiledaren uttalar sig. När AKB uttalar sig med obegripliga svar låter det fortfarande som Öppna ditt hjärta. Och inom m råder fortfarande stor rädsla för att sticka ut. Det vet jag som varje månad träffar landets ledande kommunalpolitiker.

Omröstningen i riksdagen idag. Ofattbart för både s k vanligt folk och mig varför m la ner sin röst!

Löfvén och Wallström ett sänke för regeringen.

I hela landet pågår idag vanvettiga kostnadsökningar kring flyktingmottagande. Så också i Växjö. Ett antal personer/företag tjänar grova pengar på detta. Älghult är väl bara ett exempel i raden.

Hur många s k ensamkommande flyktingbarn kan en  s k gode man ha? Och sköta det hela? Och ha en fast anställning samtidigt - privat eller kommunalt? Hur mycket ersättningar går ut till s k HVB-hem? Vid sidan av andra inkomster? Missförstå mig inte .Det är bra med gode män. Men det finns en gräns för vad som är rimligt.

Man kan ju inte anklaga media för att borra i detta. Men jag förbereder mig för att ha svar när frågorna ställs. Tror att jag är ganska ensam om detta bland landets KSO!

Gillar egentligen inte alls att borra i detta. Släpper detta ämne tills i början på nästa är. Eller för alltid. Börjar bli rätt trött på att vara nästintill ensam om att ifrågasätta vad som pågår!

Kommer nu att skriva 10 postiva bloggar på rad. Det är egentligen min natur!

Underbart att höra Anders Wijkman idag och höra hans kommentarer till Parismötet. Och som alltid fick vi i Växjö beröm. Inte minst för vår träbyggnation. Och vi i de blågröna kommer att ta ytterligare initiativ i denna fråga!




Bo Frank
Växjö 20151217