tisdag 26 januari 2016

Araby

Snabb måndag. Möte minut för minut. Så direktmöte i Araby Park Arena. Alla gjorde bra ifrån sig, Bäst var Scott Goodwin. Bra möte och god stämning. Pratade med så många jag kunde. Ca 10 killar som ville framstå som värstingar omringade mig efter mötet och ville prata. Egentligen ganska vilsna och inne i en alltgåråthelveteattitydomintenågongörnåtförmig! Lovade att träffa hela gänget igen om de mejlade till mig. Har en idé till hur vi kan göra. Men det bygger på att man tar egna initiativ. Media skildrade mötet som det var utan att göra det för mycket till sin förutbestämda agenda. Helt klart, oavsett Araby, Sverige har ett problem med en del invandrarkillars attityder och bristande insikt i vad som behövs för att det skall funka i Sverige. Och vår snällisms oförmåga att på ett rakt sätt tala om hur man gör i vårt land. Skulle kunna jobba heltid med detta. Kanske. Framöver! Känner så starkt för detta. Man måste tro människor om gott. Och 98,5% av ungdomarna i Araby är OK med rätt vägledning och förutsättningar.


Självklart att våra badhus dessvärre måste ha kameror.


Hem och strök kläder. Åt en sallad och ett glas rosé med hustrun. Sent.


Till jobbet 06.30 och fixade. Tåg till Kastrup med ÅKB. Vi har det rätt kul ihop, min assistent och jag. Och Åsa påpekar att jag varit med så länge så att jag behöver avlösning. Men det är svårt med att vara satirisk stora konferenser med simultantolkning och få det att bli rätt!
¨
Vi blev hämtade med bil i Bryssel för vidare transport till Dunkirk. Checkade in på konferensanläggningen vid havet. Så till hotellet. Ganska sunkigt IBIS. Gick igenom vår presentation. Det är 2600 personer på denna lilla konferens. Blir snart hämtade för s k cocktail buffet dinatorie. Misstänker en massa stående plockmat. Men  morgon är det DÌNER DE GALA. Och det behöver inte översättas.


Har redan träffat en del engelsmän på hotellet som kände igen mig. Från Milton Keynes.


Har just gått omkring med Åsa i halv storm i hamnen.


Nu in i duschen,  ny, ren, vit skjorta. Ingen slips ikväll!


Skall bli intressant att träffa nya människor ikväll. Räknar med att känna igen något hundratal.


26 januari 1966. We can work it out, toppar singellistan och Rubber Soul LP-listan.






Dunkirk 20160126




Bo Frank