torsdag 4 februari 2016

Vem stal min kalender igår vid lunchtid på Utvandrarnas hus?

Har minut för minut rekapitulerat gårdagen kring lunchtid. Vittnen såg kalendern på min plats när jag gick för lunch. Efter lunch var det borta!


Motiv. Att försöka komma åt nån info? Att bara jävlas? Att skämta? Nej. Det känns hemskt att det finns en sådan person i min närhet. Betraktar personen ifråga som inte helt normal. Någon misstänkt?
Kanske. Ibland känner man på sig saker och ting.


Håller på att inrätta mitt liv i en digital struktur? Nja. Kommer att ha en hederlig kalender bredvid för att vara snabb med att få en överblick.


Trevlig kväll på Tak.


07.10 tåget till Kastrup. Har nu gått den 1,6 km långa gågatan i den vackra staden Heidelberg. I kväll bjuder borgmästaren på middag. I morgon diverse sammanträden hela dagen. Gråmulet, lätt duggregn. Fantastisk stad. Och genast förefaller Sverige trist!
Bor på ett minimalt, enkelt hotell nära rådhuset. Och här skriver man in sig med tysk grundlighet! 


Tar nu tag i dagens samtal/korrespondens.


I morgon ett starkt utspel. Tillsammans med andra kommunalråd. Har varit med om att sy ihop detta på resande fot.


Vad jag gör här? Styrelsemöte med Energy Cities. Och besök i en av se största stadsdelarna i världen med passivhus.


Cheryl Jones Fur och Julia Ahlrot är också med. Då kan inget gå snett. Hoppas jag!


M förslår idag lägre skatt på kärnkraft. Oansvarigt. Vi behöver högre skatt på icke förnyelsebar energi och lägre på förnyelsebar.


F ö. Varför inte bo i Heidelberg? Underbar stad. Världens största antikvariat. Några hundra meter till berg/skog och otroliga matställen av skiftande slag, vinylbutiker etc.












Heidelberg 20160204








Bo Frank