söndag 20 mars 2016

Lyxliv och s-röst om islamisering i Sverige

Checkade ut från jobbet vid lunchtid i lördags. Helledig till måndag morgon så när som sedvanlig mobil-och mailjour. Gäller att upprätthålla Sveriges snabbaste KSO så länge det går. Några bilar från Växjö drog till Hotell Borgholm. Delar av vår lilla familj.  Kaffe och gott. En del av oss gick till Soliden och tillbaka. Köpte en vinyl som jag redan hade för att stödja den otroliga vinylbutiken mitt emot hotellet. Beatles i Hamburg. Mitt ex finns nog på de Lux vinylbar! Samkväm framför brasan. Finns inte bättre ställe på jorden. Mamma bjöd på 90-årskals. Det är ingen värdering. Men inte helt vanligt att mamma ställer till nåt sånt. Uppvuxen med strävsamhet, ransoneringskuponger och inte en sjukskrivningsdag under 45 års yrkesliv!!! Kanske lite triggade av barn och barnbarn som inte fått slita på samma sätt. Campagne av bästa sort. Middag. En obeskrivlig middag. Fyra rätters med dito viner. Om det skulle hända att jag skulle bada i pengar skulle jag nog inte önska nåt bättre än kombinationen av denna enkelhet/utsökthet. Skulle kunna tillbringa mitt liv i ett gårdsrum på Hotell Borgholm. Sveriges bästa hotell. Har i och för sig inte bott över på PM hotellet. Men det har inget hav i närheten!

Studerar pigors liv i Dalarna på slutet av 1800-talet för ett kommande litet projekt.

Den mest engagerande läsningen denna helg Nalin Pekul ( s) ?. SvD. Hennes mycket insiktfulla kulturartikel under rubriken "Arndt lärde mig tänka själv". Och då passar man väl kanske inte in något av partierna. För där skall man ju inte tänka själv. Det är ju redan gjort!!! Tänkandet.

" Det är obegripligt hur en del av svensk vänster lierar sig med islamsk högerextremism i sin avsky mot USA och Israel, men blundar för antisemitismen hos sin bundsförvant". Det är inte första gången som Pekul pekar på en islamisering av Sverige.



Bo Frank

Växjö 20160320