lördag 19 mars 2016

Mocevic&Frankovic

Ett stiligt par i vitt och svart DJ-ade på Tak igår. Suzana ett socialt geni. Knökfullt med folk, god stämning. Spontandans. Vi spelade bara bra musik - från Beatles till Balkanhits. Min lilla fru och "våra" kinesiska studenter kalasade på räkmacka och vitt. Många frågade om jag förberedde ny karriär. Och visst gör jag det! Förbi McDonalds på väg hem sent på kvällen för en cheesebugare.  Artiga men förvånade ungdomar från Araby som ville hälsa och som nog inte helt såg politiker som i en helt annan värld. Är imponerad över Växjös klimat- och miljövecka. Av företagens engagemang. Idag avslutas det hela. Knökfullt på bibblan och mycket folk på stan. En hel vecka full av happenings och glada upptåg. Det var bara ett inslag denna vecka som jag starkt ogillade. Per Schöldberg och jag satt och tittade på varandra. Blev nog så tagna att vi var tysta. En student på Linné såg döda människor som ett miljöproblem och ville åtgärda detta på ett extremt sätt som jag väljer att inte ens beskriva, för det tar emot. Tankarna gick till några av historens mörkaste händelser.

Vi går snart in i påskveckan. Pyntat och fint på stan. I em håller vi tummarna för Lakers. Vinna eller försvinna. Trevlig helg!



Växjö 20160319

Bo Frank